Wednesday, March 28, 2012

RIYADH Part 1

Pergi mana cik Norma??  

Ada...sibuk jenjalan. 

Wow! holiday ke?  

Lebih kurang juga lah...tak jauh pun...ke Riyadh tu je...hihihi.  

Kami anak beranak ke Riyadh selama 4 hari 3 malam.  Membuat passport Noorah di Kedutaan Malaysia.  Baru berkesempatan nak buat, kebetulan school holiday for Jubail International School for a week.  So, abah took a-three day off from work just to take us to Riyadh. 

Alhamdulillah dapat juga bawa anak-anak jenjalan cuti ni walaupun destinasi hanya 'sepelaung' aje dari Jubail ni.

Mari kita tengok apa kami buat di Riyadh okay...

  1. Dalam masa 2 tahun, ini kali ke-2 abah mengisi borang yang sama...borang permohonan pendaftaran anak baru dan borang membuat passport.  Tahun 2010 untuk Hadeed, tahun ini 2012 untuk Noorah pula.  Lepas ni tak ada lagi ye abah...hihihihi.
  2. Noorah yang rileks aja sepanjang di Kedutaan Malaysia tu...Alhamdulillah.
  3. Hadeed dan Haikal sibuk 'melayan' seekor kumbang di lantai tu...okaylah asalkan anda bahagia...hikkkss.
  1. Pintu hadapan kedutaan di Riyadh.
  2. Saudara Hafis, pegawai Attache untuk Dato' Duta...bekas pelajar Norma di Dungun tahun 2005.  Jumpa beliau di Jubail tahun 2010 dulu, Alhamdulillah sangat teruja dan bangga dengan pencapaian dan kemampuan seorang bekas pelajar Faculty of Office Management & Technology!!  Sudah 2 kali juga Hafis membantu kami menguruskan passport anak-anak di sini.  Trip kali ni, Hafis belanja kami sekeluarga makan malam di Thai Restaurant di Riyadh, Alhamdulillah...terima kasih ye Hafis.  Ni yang buat Puan Norma terpanggil untuk kembali mengajar ni...
  3. Norma dan Noorah...

  1. Kami menginap di Taleen Furnished Apartment, tak jauh dari Olaya Street (Olaya Street ini dipenuhi Malls and Hypermarkets sepanjang jalan di Riyadh ni).
  2. 2 + 1 bedrooms and 2 bathrooms, kitchen and a spacious hall.   Sangat selesa dan yang penting sangat bersih...means good maintenance..definitely would come back and stay here in the future, InsyaAllah.  Price per night is SAR500.  We stayed for 3 nights so, discounted at SAR450 per night. 
oppsss....ada lagi kisah-kisah di Riyadh...tungguuuuuu...


3 comments:

G-JaH said...

ala comelnye Noorah..geram ngan pipi dia..cepat balik sentul ye.. :)

Unknown said...

salah NJ..seronok dapat bercuti kan walaupun menguruskan hal macam ni.

nj said...

Jah...
ye Aunty Jah (uishhh dah kena panggil aunty tuuu). Pipi dia je makin bolattt...susu tak berhenti..hihihi

Kak Ina..
apa khabar kak Ina? Sambil menyelam minum air...tapi dah naik kembung minum air...kikikikkk. Letih Allah aje yang tahu bawa kanak-kanak Ribena ni jenjalan...