Tuesday, December 25, 2012

RUMAH BARU

Petang Isnin kelmarin, menjenguk rumpunan serai di belakang rumah ni.  Sedang memikirkan apa nak buat dengan pokok serai tu. 

Nak tinggal begitu sahaja sayang pulak.  Belum tentu orang baru yang akan menyewa rumah ni nanti tahu nak guna serai tu...tu pun kalau ada orang nak sewa.  The house agent really need to persuade the landlord to get the sewage fixed!

Mungkin Norma akan transfer ke dalam pasu-pasu dan bawa ke rumah baru nanti...tapi terfikir pulak, kami nak tinggalkan Saudi untuk beberapa bulan...mati kejung lah pokok serai tu.  Jawabnya nak kena serah ke 'program anak angkat' nampaknya....hihihi.  Siapalah sahabat-sahabat di sini yang bertuah mendapat 'anak angkat' tu nanti??

Selepas abah balik kerja tadi, seperti biasa sejak dua menjak ni, bersiap-siap ke rumah baru, nak mengemas apa yang patut.

Sempat capai kamera nak snap gambar rumah yang bakal kami duduki nanti...tapi tunggang langgang lah lagi...belum berangkat habis pun barang-barang...maklumlah amatur nak pindah rumah...hihihi.
 Ruang tamu #1
 Ruang tamu #2
 Bilik #1
 Dapur...puas hati kali ini, luas..Alhamdulillah.
 Stor 1 (plan nak simpan segala macam di sini)
 Ruang ke tandas tetamu...
 Stor 2 (to be converted to an ironing room)

 Bilik #4
Bilik #2
ni tak ada kena mengena dengan rumah baru kami...hihihi.  Hasil kerja Luthfil dan adik-adiknya...

6 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah.........





pakman laksam.

Mulan said...

best kan kalau dapor besar...

selamat berpindah..

nj said...

Pak Man, Alhamdulillah...terima kasih.

MULAN,sungguh...sudah 2 rumah yg kami sewa sebelum ini berdapur kecil, Alhamdulillah kali ini,luas sedikit. Tapi...penatnya lah pindah randah ni..

Yong Is My Name said...

Alhamdullilah,

memang best memindah
tapi paling tak best nak memunggah.

aishah said...

Hurm, best baca blog ni.insya allah saya akan je jubail satu family. Bole dpt contact or emel akak? Nak tanye ttg keadaan n persiapan nak bawa ke sana.huhu

Unknown said...

Thanks for sharing Purple Heart