Sunday, March 7, 2010

MENCARI MOOD YANG HILANG NTAH KEMANA??

Sebulan? 2 bulan?...alamatnya sampai setahun lah bersawang blog PURPLEHEART ni kalau tak update. Mana pergi mood menulis pun tak tahulah. I guess I've been very busy...busy teramat. Every hour and every minute counts nowadays. Termasuklah...masa berehat sebab bila dah masuk 7 bulan kandungan ni...lagi banyak masa diperlukan untuk berehat. Maklumlah semua kerja rumah perlu dilakukan seorang diri....hmmm sabar jelah.

Aktiviti sana sini situ...di JUbail ni masih berjalan dengan lancar. Cuma kelas agama yang Norma ikuti setiap minggu tu dah sebulan cuti, sebab 'pelajar'nya bercuti...ada yang ke US, ada yang balik Malaysia, so Ustazah benarkan cuti sebulan.

Selain daripada tu...persekolahan anak-anak pun dah masuk penggal ke-2...tak lama lagi exam untuk penggal ke-2 ni pulak...in between asyik dengan Assessment@test....tak senang duduk ummi dan abah dibuatnya.
Dalam pada tu ada aktiviti di sekolah juga, Sukan, Science Fair, Parents-Teachers Meeting, Mesyuarat Parents Council dan beberapa aktiviti Parent Council yang Norma perlu sertai.
Memang betul boleh mengaktifkan diri dengan penuhi pelbagai aktiviti ni, tetapi at the end of the day...diri sendirilah pulak terlepek...penat dan letih...aduhai...mana lah pergi semua energy dulu ni. Mengandung anak pertama hingga ketiga....Alhamdulillah berjalan dengan lancar...bertenaga dan aktif sehinggalah waktu bersalin, yang keempat ni lain sikit....manja sikit...ummi kerap letih dan penat....hmmm tanda 'penuaan' yang ketara nampaknya. Semoga Allah beri kekuatan dan kesihatan sehingga selesai melahirkan....Ameen.

Layanlah beberapa aktiviti terkini yang sempat Norma kisahkan di entry kali ni...
Sukan Boys School...depan sekali, Najmi anak bujang Shikin Taufik (Sejernih Kasih) dan Shakir anak bujang Hj Saba sedang berjalan di perbarisan...
Luthfil Hasif dengan acara larian 'pass baton'...larat ke anak ummi ni lari??
Anak-anak UmmiDin ...beraksi untuk pertunjukan Taekwando dna Kung Fu...
Antara aktiviti anjuran Parents Council (PC) yang kami anjurkan...Debate Competition...hebat-hebat pelajar ni...ni team yang menang pertandingan tu
Ni pula team yang ditewaskan, tetapi mereka hebat juga...
Penyampaian hadiah, bertudung oren tu Salma Raheem, Presiden Parents Council JIS, Madam rambut perang tu pula...Mrs Hazamy, Pengetua untuk Girls School.
Antara pelajar-pelajar Grade 6 - Grade 8 yang menjadi penonton pertandingan untuk memberi sokongan kepada peserta-peserta...adalah terselit sorang dua anak2 Malaysia kita tu...

7 comments:

Tepi Sungai Batu said...

Teruskan perjuangan yang belum selesai.......

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam norma,

semoga sihat sehingga selamat bersalin. take care!

Fetty said...

Janji sihat dan selamat, alhamdulillah.

Neeza Shahril said...

bravo!!! Puan Norma yang sentiasa busy dengana activity... lepas ni boleh apply jadi naid pengetua sekolah tu... mesti ramai setuju ;).

nj said...

Pak Man...
terima kasih Pak Man...jaga diri Pak Man baik-baik ye..

Cikgu Zainab...
Terima kasih cikgu Nab...ceria selalu cikgu NAb!

Fetty...
InsyaAllah...doa2kan kak Norma selamat belaka di sini okay...

Neeza...
jauh panggang dari api nak apply position tu...boleh darah tinggi kerja kat sini neeza oiii....

Fatin Baharum said...

selamat hari wanita. :)

nway, mmg lama pon xupdate. nasib baek ingat lagi ad blog. :p

take care!

nj said...

fatin...
tu la ... teringat kat kwn2 bloggers la ni...usahakan juga utk update...
tq..