Wednesday, March 17, 2010

SYUKUR...

Kini ku kembali...di sini...
Memori...
ha...lagu Shiela Majid tu...ingat ingat lupa lirik...tetapi melodi ingat.

ni pula, gambar pernikahan Umie Aida di Masjidil Haram...hebat!! semoga berkekalan sepanjang hayat dan diberkati ALLAH SWT selalu. Norma tak pergi pun...sebab tak kena jemput...kalau tahu dia nak nikah di situ...boleh jugak jenguk-jenguk...hehehe...Tahniah Umie Aida!

Salam siaran sekali lagi...ni bukan warta berita tetapi coretan semata.

Pagi tadi sempat 'berbual' dengan kawan lama di Facebook. Yang bagus pasal Facebook kita boleh track kawan-kawan lama. Yang tak bagus...Facebook terlampau terbuka...boleh tulis apa saja dan kata apa saja pada sesapa saja....tak sedap sikit la bab tu.

Tapi apa aje pun fatwa pasal Facebook...setakat ni Norma masih lagi menggunakannya untuk menanya khabar saudara mara dan rakan taulan.

Yang seronok....bila selalu sengih seorang diri bila membaca pelbagai kisah kehidupan orang. Yang baik kita jadikan panduan yang kurang baik tu kita letak tepi aje la.

Tukar topik...di Jubail sekarang ni sudah kembali panas dan hampir setiap hari penghawa dingin terpasang. Nak buka tingkap seperti biasalah...tak larat melawan debu pasir yang senantiasa ada di sini. Terpaksa tutup juga tingkap...

Hari ni 17 Mac 2010...beberapa keluarga akan pulang ke tanahair untuk bercuti, tak kurang juga sebuah keluarga yang berpindah semula ke Malaysia setelah setahun lebih di sini. Si suami mendapat kerja di tempat baru...nun jauh ke Nigeria tu. So isteri dan anak-anak ambil keputusan menetap kembali di Malaysia.

Yang pulang bercuti mengahwinkan anak pun ada, yang pulang cuti suka-suka pun ramai...lenganglah sikit rakyat Malaysia di Jubail 2-3 minggu akan datang ni. Yang mengerjakan umrah pun ada juga...pakat jalan belaka mereka ni.

Norma??? alahai...duduk sini tak gi mana-mana pun. Layan perasaan aje. Sementara menunggu 1 April nanti....sebab anak-anak cuti sekolah. Tetapi rancangan tak ada lagi...tak sure mampu berjalan cuti-cuti Saudi ke tak....maklumlah...keadaan sekarang ni...akak tak larat!

Malam ni ada usrah mingguan seperti biasa, Rabu malam....niat nak hadir sebab hari ni rasa macam okay sikit...maknanya segar sedikit...kelmarin dah berhempas pulas 'mengerjakan' baju yang selambak melipat dan menggosok...malam tadi Norma memang 'collapsed' ... pagi ni Alhamdulillah segar sikit.

Nak masuk dapur jap...masak tengahari...sup ayam dan sayur je ari ni...favorite menu anak-anak...

7 comments:

panggil aku shEh said...

sy bersyukur bulan mac ni byk sgt kelas cancel, boleh x puan? hahahaha

myQza said...

salam kak,

lama tak bersiaran ek?
macam mana diri? bila di jangka bersalin tu ka?

semoga semuanya berjalan lancar!
jaga diri dan keluarga!

:: Leeza Joe :: said...

k.norm tlg jenguk2kan unta...biri2..ayam...kambing saye tu erk...maklumla nak plg bercuti nie....he3

nj said...

sheh...
Wah! Enjoy sakanla u all...sapa lecturer?? Meh nak complaint...hehehe... U take care, exam is just around the corner...

Sitedi...
Alhamdulillah...baik baik belaka. Mood bersiaran dah datang sikit-sikit.... :D thanks for the support...

Leeza...
Mentang2 nak balik msia ye....nak jaga ternakan?? Kami sembelih semua buat kenduri...hahaha....

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam norma,

lama kak nab tak komen..datang jengok2 jer. semoga norma sihat..baby dlm kandungan pun sihat..famili sihat. ceria2 selalu..didoakan agar Allah SWT mempermudahkan segala2nya.

Tepi Sungai Batu said...

Kalau tak larat, cuti sekolah ni duduk rumah saja lah. Anak-anak faham tu........
Pak Man doakan semoga semua selamat.

nj said...

Cikgu Nab...
tak apa ... datang jenguk pun ok...cerita pun tak berapa rancak la sekarang ni...

Pak Man...
Terima kasih di atas pesanan Pak Man tu....tapi jangan terkejut lak saya gi go jalan-jalan kekgi...hehehe