Tuesday, February 28, 2012

MALAYSIA FEST 2012...

Tidak sempurna blog PurpleHeart ni jika tidak melaporkan tentang aktiviti rakyat Malaysia di Jubail.  Lama dah tak cerita ceriti aktiviti kami di sini walaupun hampir setiap minggu ada sahaja yang berlaku dan dilaksanakan.


Terbaru ialah berlangsungnya MALAYSIA FEST 2012. Kali pertama diadakan dahulu adalah pada tahun 2010.  Tahun 2011 tak sempat nak buat...lupa sebab apa...tak ada tempat rasanya.  Alhamdulillah tahun ini dimulakan dengan Malaysia Fest pada 26 Januari yang lalu.  Di mana lebih 'happening' orang putih cakap...

Acara yang paling dinanti-nantikan oleh warga Jubail...terutamanya Norma lah...sebab apa?  Cuba lihat koleksi gambar di bawah ini.  (Gambar adalah ihsan daripada koleksi sahabat2 di FaceBook...kalau tiada gambar ini, susah juga Norma nak berkongsi cerita ...  Alhamdulillah terima kasih kepada empunya foto-foto menarik ini).  

Tapi tak dapat nak celoteh panjang pasal Malaysia Fest ini...sebab dah lewat ni...jam 1 pagi...kejap lagi Noorah mesti bangun nak susu...ummi nak tido kejap lelap mata je...

Layannnn....
Antara acara terawal, pembukaan majlis oleh TYT Prof. Dato' Syed Omar Al Sagof, Duta Malaysia di Saudi.  Alhamdulillah kali ini beliau dapat hadir.  2 tahun lalu kami jemput juga tetapi bertembung dengan program Dato di Riyadh.  Dato' juga dibawa melawat ke setiap gerai.
Betapa meriah dan ramainya pengunjung festival.  Bukan sahaja rakyat Malaysia di Jubail, jemputan kami sampai ke serata tempat.  Rakan-rakan dari Dammam, Dhahran, Khobar, Riyadh...Alhamdulillah.  Tahun depan datang lagi ye..
Pengunjung yang menyaksikan acara-acara yang dijalankan seperti pertandingan Teh Tarik, Harley Davidson MotorShow dan makan-makan santai di luar kem...

Pertandingan ping pong, dan teh tarik...memang teruja.  Dato' Duta pun mencuba juga...tapi tu diaaa...juara teh tarik adalah pengunjung dari Dhahran, Tuan Haji Harun (baju belang gambar kiri bawah)  Tahniah Tuan Haji!
Gerai maskan panas, yang memang panas, di bawah cahaya matahari panas.   Gerai 'celup-celup tepung' oleh dua orang 'kuat' di Jubail, Tuan Haji Salahudin dan Tuan Haji Khazin (gambar atas) bersama pemenang Teh Tarik, Tuan Haji Harun (berdiri di tengah).  Gambar kiri bawah pula, Tn Haji Firdaus Keong dengan 'signature dish' Char Kuey Teow...beratur panjang ambil nombor nak beli tuuuu.

Norma di depan 'kiosk' ... jual barang-barang budak-budak je....suka-suka nak meriahkan festival, bersama Kak Sue (tudung merah) empunya koleksi gambar yang Norma guna di entri ini, terima kasih Kak Sue.  Dan yang kecil molek tu, tauke Kek dan Cookies...mak sedara Norma, Kak Maznah.  



0 comments: