Wednesday, October 28, 2009

PUAN NORMA NAK PESAN SIKIT...

Bertemu kembali. Tak sangka pejam celik...profile views Norma akhirnya cecah juga ke angka 1,000!!! Hari ni baru tertengok. Tapi apalah sangat 1,000 berbanding 15,000 profile views blog si Linda Onn tu kan...norma ni orang biasa-biasa aje....1,000 tu mmg bermakna sungguh! Alhamdulillah. Cuma menunggu visitor's count cecah 10,000 pulak... Berangan la kamu Norma oiii....blog pun sekarang ni mcm hidup segan mati tak mau...ada hati nak tunggu 10,000....hmmm...dream on...

Kali ni Norma teruja untuk menulis bersempena minggu peperiksaan akhir semester pelajar-pelajar norma di UiTM Dungun tu sudah bermula. Tak cukup jam lah masing-masing study...terutama yang suka last minute tu...dah pesan dah...jangan biasakan persediaan last minute ni....lepas tu complaint sana sini itu susah, ini susah.

Antara pelajar BiOSM...Danny, Ridhuan and the ladies...yang ni rasanya di semester 4 sekarang ni...gambar diambil sebulan sebelum Norma ke Saudi.

Baru ni terbaca discussion pelajar-pelajar ni dalam FaceBook...kisah tak puas hati dengan assignment yang terlampau banyak bila dah hujung dekat exam....ada juga Norma beri nasihat supaya jangan pertikai assignment yang banyak. Itu semua keperluan silibus dan skema kerja subjek yang diambil, takkan sesaja pensyarah nak dera pelajar...pensyarah pun kalau boleh nak minimize marking assignment yang bertimbun-timbun...cuma isunya samada assignment banyak sebab pelajar-pelajar suka tangguh ke penghujung semester baru nak finalize??...kalau satu subjek tak mengapa...dah masuk 5-6 subjek longgok di penghujung sem, tak ke haru namanya??

Yang ini pula dari kiri Istaufik, Lan, Zakimi, dan Razman (baju hijau), pelajar yang sekarang di semester ke-5...senior dah!... semasa kenduri 7 Mac 2009, 3 hari sebelum kami bertolak ke Saudi....sukarelawan menjadi 'penanggah'...terima kasih banyak sebab ikhlas tolong saya...

Nasihat Norma supaya jadualkan sebaik mungkin segala tugasan dan agihkan betul-betul sesama rakan kumpulan. Jangan tugasan yang diberi awal semester perap dalam drawer, sehingga dah masuk minggu ujian baru nak buka semula dan buat...banyaklah jadinya..bbolok orang Terengganu kata! Anyhow, walaubagaimana sekali situasi yang anda semua hadapi dan tempuhi...adalah sesuatu yang amat berharga...bakal menjadi pengalaman berguna di masa hadapan kelak. No pain no gain my dearests... Justeru, saya mengucapkan Semoga Berjaya buat semua anak didik saya, yang lama mahupun yang baru dan ada yang sedang sambung belajar merata-rata...do extraordinarily well in the exams.
Yang ini pula, Razmira, Fieza dan Haslinda....pelajar yang baru aje selesai konvokesyen 3 hari lepas....dah tamat dengan jayanya!!! I miss you all very much!

For the final year students, make sure this last chance is the biggest opportunity for you...do it excellently!!!

3 comments:

en_me said...

me pun tak tau 15 hibu profile views blog si linda onn ghiteww.. ihiks

tulipurple said...

cantiknye umah sis kat mesia tu....baguslah sis nie,pensyarah yg prihatin :)

danny said...

tq puan.
ada gak pic kita bersama akhirnya
hehehe