Wednesday, February 22, 2012

TERKINI

Mari Menulis...

Alhamdulillah... dapat juga menjenguk ke blog yang hampir bersawang lebat ni.  Kalau diikutkan...banyak cerita berita menarik dah tertinggal jauh ke belakang.  Sejak kembali dari haji dulu sampailah Norma dah selamat bersalin..hehehe.  Adoiii...lamanya lah ...dah naik basi kut cerita yang nak dikongsi.

Ni tadi baru lepas bertungku...lepas buat sedikit kerja-kerja persatuan Jumanisaa di sini.  Lutfiah Noorah tidur lagi sejak bangun tadi jam 7.00 pagi.  So ummi nak mencoret-coret kembali.

Ya...Norma dah selamat melahirkan anak ke-5 kami, yang kedua di Saudi.  Lutfiah Noorah binti Haswadi, 3.03kg pada 3 Februari 2012 yang baru lalu di Mouwasat Hospital, Jubail.

Suka sangat ke bersalin kat Saudi ni?
Ada dapat apa-apa ke kalau bersalin di Saudi?

Tak dapat apa-apa pun keistimewaan dari negara Saudi ni, ianya rezeki dari ALLAH SWT, nak lahirkan 2 orang anak di sini, Alhamdulillah.  Yang pasti pengalaman itu yang sangat berharga. 

Selepas ini sibuklah nak buat passport Noorah pulak.  Selagi tak ada passport, Noorah tak boleh keluar dari Saudi.  Tapi tak mengapa, lama lagi kami rancang nak balik bercuti ke Malaysia...tahun 2013 nanti, InsyaAllah...adoiiii lama lagi tu....

 Hadeed...belum cecah 2 tahun dah dapat adik...tak pe...cepat besar sikit ye Hadeed.

Dah...tahun ni tak pergi mana-mana ke?  Tidakkkk....duduk je diam-diam kat Jubail ni okay...keretapi dan gerabak kecil ramai...takut tercicir-cicir kalau bawa jalan jauh-jauh...so sabar ye anak-anak...ummi dan abah nak physically and mentally prepared to get all you guys away..InsyaAllah.

9 comments:

Shahreel said...

Assalamu'alaikum kak,
dah 2-3 hari saya follow blog akak dan blog zuzuyaya demi utk cari info pasal kerja disana. saya nak sgt isteri sy keje disana demi masa depan kami. dan skang sy bertungkus lumus cari info dlm tenet nih. tu yg terserempak ngan blog akak.

akak nak tanya soklan yg sering org ty..
1) berbaloikah (bukan dari segi kewangan)kalo saya bagi isteri saya keje disana?
2) boleh ke saya ikut sekali sbg suami dia?
3) firestar or melorita? tapi rasanya melorita permit utk single jer..

akak pls reply ASAP. hati kami berdua sudah tetap untuk kesana jika dizinkan ALLAH.

FB: shahreel shahrom
emel : growkok_marshall@yahoo.com

plz...

nj said...

shahreel...

terima kasih sudi singgah di sini. Akak ni bukanle 'expert' nak jawan soalan2 tu tetapi InsyaAllah nak bagi tips sikit2 tu bolehlah.. Isteri pensyarah atau jururawat ke? Maaf bertanya sebab di sini nak lihat kaum wanita yang bekerja (orang luar) adalah jururawat, pensyarah atau guru.

Akak jawab ringkas soalan shahreel:

1. tak dapat nak jawab kat sini, panjang...nanti akak email ye.

2. Boleh. (jika majikan menawarkan family package). Tetapi jika jururawat...normally single package dan tinggal di quarters. Nak ikut sekeluarga adalah tanggungan sendiri.

3. Suami akak dulu Firestar. Melorita tu baru kut ye...sedaplah nama company tu :-)

Shahreel, akak akan cuba jawab melalui email selebihnya, InsyaAllah. Terima kasih.

3.

Unknown said...

salam kak...saya tengah kumpul maklumat tentang pengalaman bekerja di arab saudi... saya memang menanam impian nak ke sana untuk bekerja selepas tamat ambil degree nanti...cuma nak dapatkan maklumat daripada akak bolehkah bawa suami dan anak sekali...macam mane kos hidup di sana...hope akak dapt share ngan saya..tq

Anonymous said...

salam, akak. seronok baca blog akak. penat saya surf blogger2 perempuan yg duduk Arab Saudi, akhirnya jumpa blog ni. Akak, nak tanya juga. saya mungkin akan berpindah ke sana (Madinah). Apa persediaan yang perlu saya buat dari Malaysia? kos sara hidup macam mana? Saya ikut suami, if saya pergi sana and baru nak apply keja, kerja apa yang boleh/ senang untuk apply? Jika akak sudi share... email saya : whiteclover_4@yahoo.com. Thanks!!!

Anonymous said...

assalamualaikum...blh emel kan saya maklumat n cara bekerja di sana sbb cdg nak bwk suami dan anak sekali..emel sy kak..tq..
dora_pinkrose@yahoo.com.my

Abdul said...

Salam puan, saya nak tanya pengalaman puan bersalin di saudi dan urusan dokumentasi.

Mohon berhubung di email fazmin.36th@gmail.com

Terima kasih, semoga puan dapat memberi respon segera

Unknown said...

As slm kak
Sy mmg tgah tanam azam ke sana and nak bawa suami and anak2..blh emailkan pglman..
norniey85@yahoo.com
Tq kak

Unknown said...

As slm kak
Sy mmg tgah tanam azam ke sana and nak bawa suami and anak2..blh emailkan pglman..
norniey85@yahoo.com
Tq kak

Unknown said...

Salam akk boleh emailkan kt sy cost of living kt saudi dan klu nk bawa suami n ank proses macam mana..mana untung atg ke melorita or firestar?ada beza ke gaji setiap agent ni?
Charmien90@yahoo.com.my