Tuesday, June 15, 2010

KAWAN DARI YANBU...

Kembali lagi...tapi nak update cerita dah lama sikit lah. Lebih kurang 2 minggu lepas, Norma menerima tetamu jauh....dari Yanbu, Arab Saudi. Teman lama kami yand dulunya tinggal di Paka Terengganu. Dahisham dan Anis sekeluarga.

Dahisham sepengajian Haswadi masa muda-muda dulu (eh...dah tua ke sekarang ni??)... isterinya, Anis pula nak dijadikan cerita adalah rakan sepengajian Neeza zaman muda remaja dulu, kawan Norma yang tinggal di Jubail ni. Dahisham dan Anis Norma kenal sejak berkahwin dengan Haswadi kerana Dahisham ni rakan baik Haswadi, sama belajar, sama-sama ke luar negara, sama-sama bekerja di Petronas di Kerteh dulu dan sama-sama berhijrah di bumi Anbia' ini mencari rezeki.

Ni la dinamakan 'circle of friends'....kecil aje dunia ni dirasakan apabila kita mengenali orang yang sama. Beberapa kali juga terjadi di mana Norma berkongsi rakan dan kenalan dengan beberapa orang...pusing-pusing kut tu juga...

Alhamdulillah, semasa kunjungan Anis sekeluarga ke Jubail kerana menemani Dahisham yang ada urusan di sini, sempatlah Neeza dan Norma mengajak mereka ke rumah. Malam pertama, makan malam di rumah Neeza dan malam kedua pula di rumah Norma. Seronok sesekali bertemu rakan lama, last Norma jumpa Anis adalah sebelum mereka ke Saudi ni. Anis ke sini dulu baru Norma menyusul tetapi di dua tempat berbeza.

Bilalah agaknya dapat ke Yanbu tu menziarahi mereka pula. InsyaAllah satu hari nanti.
Kami tiga sekawan, bila lagi dapat bergambar sekali macam ni?
Malam tu Norma masak simple aje, ayam kicap, sup sayur, ikan masin, sambal tempoyak dan ulam-ulaman.
Malam tu aje ada 3+4+4=11 orang kanak-kanak...dewasa 6 orang je...meriah!


4 comments:

sweetsal said...

meriahnyer dapat jumpa kawan lama..tambah dok negara orang, ada kawan yg kenal seronok jugak kan...

nj said...

sweetsal...
tu la semuanya secara kebetulan, kita merancang, ALLAH yang menentukan...teringat lagu KRM dulu "Suratan atau Kebetulan"... :))

Neeza Shahril said...

semoga kita dapat jumpa lagi... memang clear camera Norma.. ;)

Neeza Shahril said...
This comment has been removed by the author.