Tuesday, April 3, 2012

KERANA TERPAKSA...aku...

Dalam kehidupan ni, jika kita melakukan sesuatu dengan redha dan ikhlas...InsyaAllah apa saja yang kita usahakan atau lakukan itu akan mendapat keberkatan dari ALLAH SWT..

Tetapi sesekali kita terfikir jika keadaan membuatkan kita TERPAKSA melakukan sesuatu itu...adakah ALLAH SWT akan menerima atau memberkati sesuatu yang kita usahakan di dalam keadaan terpaksa?? 

Sesuatu yang kita perlu renung-renung dan fikir-fikir atau mungkin kita boleh bertanya dengan yang arif...wallahuallam.

Tapi di bawah ini nak kongsi lah dengan pembaca blog 'hati ungu' ini sesuatu yang dilakukan oleh penulis blog ini dalam keadaan TERPAKSA...


Nahhhh...amikkk.  Haswadi suruh sesangat Norma membeli sesuatu untuk diri sendiri semasa ke Riyadh...apa lagi...barangan tertera di atas lah yang menarik perhatian di DANUBE, Hayat Mall.  Comel kan??  Ke tak? hihihi...kebetulan ada terjual di DANUBE tu...dah lah Norma memang berkenan gaya ala-ala English...aduiii...  Apa bendanya yang dibeli dalam PAKSAAN tu??

  1. meja sudut bulat JARDIN de Ville= SAR220
  2. pasu enamel 'rose-painted' = SAR65
  3. wooden flower container JARDIN de Ville = SAR45
  4. dulang JARDIN de Ville = SAR35
  5. enamel tin BISCUITS = SAR57.00 (asal)  diskaun dapat SAR27.50, so beli 2 biji tin tu.
Ada banyak lagi item JARDIN de Ville ala-ala English style tu, memang rambang mata melihatnya...tetapi sabar bebanyak...jangan membazir tak tentu hala...rumah  kecil je..nak letak mana barang-barang tu kalau beli bebanyak....sabar...sabar.

"Alhamdulillah, terima kasih abang, kerana belanja saya, saya TERPAKSA juga membeli, bukan apa ... untuk sedapkan hati abang.  Nanti kalau tak beli, abang merajuk...kata duit abang tak laku dengan saya..."

"Semoga ALLAH SWT merahmati suami tercintaku, memelihara kesihatan beliau dengan baik, lebih beriman kepadaMU Ya ALLAH, memudahkan urusan pekerjaan beliau, memurahkan rezeki dan menambahkan rasa cinta dan sayang kepada anak-anak dan saya, amin"

Tanya Nadhrah, "JARDIN tu apa Rah?" 
"JARDIN tu Garden...ummi, bahasa French..."  jawab Nadhrah.  Alhamdulillah...pandai anak ummi, bagus juga belajar French di sekolah ye...boleh bantu ummi translate bahasa... :-D

0 comments: