Tuesday, April 20, 2010

SENAH OH SENAH!!


Beberapa hari siaran tertunggak...maklumlah balik bercuti...sibuk dengan itu ini. Hujung minggu ni laaaaggggiiii sibuk...sibuk makan.... InsyaAllah Kelab Rakyat Malaysia Jubail di sini akan mengadakan Majlis Ramah Mesra KRMJ yang kedua kalinya tahun 2010...fuhhh aktif sungguh rakyat Malaysia ni!

Diadakan di Ibn Zahr Beach Camp, hari Khamis dari pagi hingga malam. Antara aktiviti yang bakal dilakukan:
  • pertemuan dengan Duta Malaysia di Arab Saudi atau Wakil dr Pihak Kedutaan
  • sukaneka semua golongan umur
  • BBQ dan makan-makan dan makan dan makan lagi....
  • aktiviti ramah mesra dengan ahli-ahli yang baru tibe di Saudi...dengarnya ramai
  • hadiah-hadiah menarik disediakan
..kut-kut mana tahu ada ahli yang terjenguk blog ini atau ada ahli keluarga KRMJ yang masih berada di Malaysia tu nak tahu perkembangan terkini suami-suami tercinta... InsyaAllah lepas majlis...Norma update gambarnya pula.

Norma pula sekarang ni di rumah, Alhamdulillah...dah ada "Senah"...berkat doa di Mekah untuk segera mendapat pembantu yang boleh menguruskan anak-anak dan rumah ketika Norma bersalin nanti...ALLAH makbulkan. Petang Sabtu lalu pergi mengambil "Senah"...Alhamdulillah, setakat beberapa hari ni Senah melakukan tugasan dengan penuh tanggungjawab.

Sedikit berkenaan Senah... nama penuhnya NurHasenah (ejaan tak pasti). 21 tahun dari Jakarta Timur. Pengalaman kerja selama 3 tahun di Saudi bersama keluarga Arab...ni pertama kali berkhidmat dengan orang Malaysia. Seronok sungguh dia sebab katanya "udah 3 tahun aku makan makanan Arab...kali ini baru bisa makan sama Indonesia (macam makanan Indonesia)."

Mula-mula jumpa Senah, hati berkata, "alahai mudanya Senah ni...mampukah dia membantu Norma di rumah nanti, uruskan anak-anak dan buat kerja rumah??"

Telahan awal Norma silap belaka....dia buat kerja lagi hebat dari Norma!!! haaa amik!
Alhamdulillah...setiap hari Senah memang ada rutinnya sendiri...tak perlu diberi jadual atau diberi arahan...dia sendiri mengaturkan apa yang mahu dibuat.

Sehinggakan Norma naik "rimas" dengan aktivitinya...asyik buat kerja tak berhenti....kesian Senah...disuruh duduk rehat..."nggak mahu sih!"..."aku dibayar gaji buat kerja...biar aku kerjain"

Senah biasa tidur lewat, jam 12 tengah malam hingga 1 pagi di rumah majikan lama.

"Tak apa, di rumah saya, Senah perlu tidur jam 9 malam...cukup rehat setelah penat buat kerja!"

"Aku nggak sih tidur awal..."

"Alahai...pejam je mata kamu tu..."

Apa-apa ajelah Senah oiii..."madam" (panggilan manja Senah pada Norma--sebab itulah panggilan beliau pada majikan Arab selama 3 tahun, tak boleh hilang...) tak kisah, asalkan Senah selesa dan gembira berkhidmat dengan "madam" ya.

"Di majikan lama aku makannya sehari aja sekali...di sini aku makannya 3 kali...nanti gemuk aku!"...kata Senah pagi tadi.

"Gemuk pun gemuk la Senah...dah rezeki Senah. Buat kerja perlu ada tenaga, nanti sakit sapa yang susah...saya jugak yang susah!"

Senah pun beredar ke bilik belakang untuk melipat plastik...haa plastik pun kamu nak lipat Senah?? apa-apa ajela Senah oiii....

11 comments:

Pak Man laksam said...

Senang lah sikit.......dapat rehat.

sI tEDI said...

syukur akak dapat pembantu yg baik. harapnya berkekalan sifat baik dan rajin dia ye kak.

dapatlah akak rehat sikit.

:)

best nama dia kak.. senah. senang sebut.

maid2 yg ada kat kampung ni , jiran2 punya..semua kitorang panggil bibik. ekekeke.

bibik nenek seknah, bibi makngah, bibi mawi.. semua nama majikan yg naik.

ha ha ha ha

Alimaz-Kembara Terasing said...

bagus la kak norma dah ada pembantu....

fia said...

boleh rehat2kn diri puan.. ^o^

nj said...

alimaz...
syukur sesangat...tak tahu mcmana nak handle kalau tak ada pembantu ni...

Fia...
Thanks.
selamat datang ke blog saya. Ex-std OMT dulu ye?...

tunbegia said...

sungguh sibuk norma kanns,

salamm,

Peesha said...

Waduh, senang bangat kamu sama itu Senah ya?

Asikkkkk!

nj said...

tun...
menyibuk nyibuk pun ye...hahaha....

peesha...
senang skaliiii....'rejeki' Allah bagi!

*peesha...awat hang punya blog takleh baca latest entry lepas gambar kamera tu? problem laa...

Peesha said...

bukan x leh baca, den dah delete, selepas merasakan ia x cukup sifat utk dibuat bacaan umum ... =)

Fetty said...

suka betol dengaq pasai Senah ni
bersih sungguh arr umah lepaih ni
sesuai la di saat2 kejauhan dan kelahiran... ada juga yang bisa menolong..

panggil aku shEh said...

cik senah mmg untung dpt puan. die senang ati jer nmpak. hehe