Saturday, April 24, 2010

MAJLIS RAMAH MESRA KRMJ APRIL 2010...happening!


Alhamdulillah...usai sudah Majlis Ramah Mesra KRMJ yang berlalu Khamis baru ini.

Kenangan paling manis rasanya pada Norma kerana sesuatu yang tidak disangka berlaku. Walaupun penat seharian suntuk berada di Ibn Zahr Camp yang sungguh selesa itu...tapi hati puas kerana dapat bertemu ramai warga Malaysia di Jubail ini.
Tuan Yang Terutama Dato' Prof Madya Syed OmarSyed Mohd Al Sagaf di apit oleh orang kuat KRMJ, Tn Hj Salahuddin (di sebelah kiri) dan
Bergambar bersama Y BBhg Datin, isteri TYT Dato' Duta (bertudung oren)
TYT Dato Prof Madya Syed Omar Syed Mohd Al Sagaf sedang berucap... Tn Haji Salahuddin, Presiden KRMJ khusyuk mendengar...

Yang lebih menarik, dapat bertemu dengan Duta Malaysia ke Arab Saudi, TYT Dato' Prof Madya Syed Omar Syed Mohd Al Sagaf serta isteri beliau. Rupanya Dato' adalah bekas Dekan Akademi Pengajian Bahasa UiTM Shah Alam yang telah bersara pada tahun 1997. Bangga sekejap sebab ex-UiTM lecturer jadi Duta...hmmmm ... berangan la tu Norma!

Kehadiran Dato dan isteri diiringi bersama attache officer (PA) beliau...mulanya Norma tak berapa cam sangat siapalah gerangan pegawai yang mengiringi Dato' ke majlis kami itu. Setelah memandang dua tiga kali, barulah Norma perasan, "macam ku kenal aje orang ni"...hati memang dah terdetik...orang itu memang pernah dikenali...tetapi "di mana ya?"...
Dengan berani Norma approached pegawai Dato' dan terus bertanya siapakah gerangan beliau...bila terpandang nama dibaju yang dipakai "AL HAFIZ"...MasyaAllah memang ingat sangat nama tu...cuma mungkin rupa dan perawakan sedikit berubah.
"Puan...saya Hafiz...ex student puan!"...terpacul dari mulut beliau....

"Puan Norma .... saya batch dengan Saffiri dulu...." katanya lagi

"Ya...ya...saya ingat...saya ajar Organizing Skills dan anjur program di PERKAYA di Marang dahulu..."

Masa tu terkedu sekejap sebab tak sangka dapat berjumpa dengan bekas pelajar Norma ... pulak tu jadi personal assistant pada Duta Malaysia di Saudi ini.
Hafiz...macam buat Public Speaking je kamu ye....teringat zaman mengajar awak dulu, kena tanya soalan...kali ni pun Pn Norma awak tanya soalan gak kat awak...mujur boleh jawab ye...

Sungguh...rasa terharu dan bangga kerana salah seorang anak didik Norma sudah berjaya di dalam kerjaya dan kehidupan. Hafiz memang seorang pelajar yang berdedikasi....seingat Norma dulu...dia memang rajin dan sangat peramah orangnya. Norma tak pasti berapa subjek yang Hafiz pernah ambil dengan Norma sepanjang pengajian beliau di UiTM Terengganu...apapun Norma pasti jika pensyarah-pensyarah lain tahu mengenai perkembangan Hafiz sekarang ini, tentunya mereka juga berasa bangga!!

Sentiasa menghormati pensyarah-pensyarah dan sentiasa usaha untuk memperbaiki prestasi diri beliau. Sesuai sungguh jawatan PA yang beliau pegang sekarang...bukan senang dan mudah untuk beliau untuk mencapai ke tahap ini. Norma rasakan beliau mesti bangga dan percaya pada diri beliau sendiri. Tahniah dan syabas saya ucapkan buat Hafiz...doa saya semoga Hafiz terus mencapai kejayaan dan penuhi matlamat di dalam kerjaya yang Hafiz ceburi sekarang ni. OMT memang WORLD CLASS lah!...

Seterusnya...layan lah beberapa gambar yang sempat diambil semasa Majlis Ramah Mesra KRMJ.. sungguh "happening!"... Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar. Terima kasih tidak terhingga kepada semua AJK yang telah menjayakan program tersebut sehingga selesai. InsyaAllah kita ketemu lagi di program yang akan datang!...
AJK Pendaftaran yang sedang sibuk...Puan Aida, Puan Adda, Puan Fid, Puan Tina, Encik Roy dan Puan Gie....
Tuan Haji Mutalib membacakan doa sebelum program bermula
Penuh meja dengan jamuan pagi ala "Pot-Luck"....macam-macam adaaaa.....Alhamdulillah...
Selesa dan luas kem Ibn Zahr ni. Ramai betul warga Malaysia yang hadir...walaupun tidak serentak...namun kemeriahan berpanjangan dari pagi hingga selesai program pada malamnya...
Ni anak Cikgu jahan...tiup tepung ke makan tepung nih??
Aktiviti yang ditunggu oleh anak-anak...sukaneka...macam-macam hal...
Kali ni terpaksa buat 2 kategori...bawah 12 tahun dan 13 tahun ke atas....betapa ramainya lah warga Malaysia dan keluarga yang ada sekarang ini.
Pening kepala Puan Nina Wenk melayan dan mengendalikan sukaneka kali ni...Norma memang terpaksa menarik diri dari awal kerana tak larat. Syukur, ramai lagi kaum ibu yang membantu Puan Nina.
Cikgu Norjahan dah mula bersuara..."anak-anak...cepat masuk kumpulan!!! ni apa lagi dibuatnya ni?"
Luthfil dan Haikal ... acara bawa belon berair...
"apa yang penting?? kerjasama...wonder pets wonder pets...yeeeaaahhh!"
Walaupun jam masih sekitar 10 pagi...tetapi panas sungguh...kesian anak-anak yang dah berpeluh ni...menunggu acara seterusnya
Kaum bapa yang memberi sokongan pada anak-anak...
Si ibu juga sentiasa memberi sokongan...eh eh...kamu ada di situ ya Senah! enterframe kamu ya! (bertudung purple coreng di belakang adik En Shahril tu)...

Acara anak remaja pula...terpaksa dibuat di dalam khemah kerana waktu ini cuaca panas terik...
Acara kaum bapa...waktu petang lepas Asar...eh eh...En Rusman (baju putih, 3 dari kiri), bukan main bergaya lagi menangkap telur tu ye...mujur tak pecah...tapi selepas aje gambar ini dirakam...balingan telur dari Encik Kamaruddin ke En Rusman hancur berderai
Acara kaum ibu...cergas sungguh ibu kat Jubail nih...serentak dengan kaum bapa tetapi dijalankan di dalam khemah...

3 comments:

sI tEDI said...

salam kak,

lama tak singgah sini.

happy belated birthday pada 23 April ye kak!

Saya 24 April

he he he he

Semoga akak sekeluarga sentiasa bahagia dan sentiasa di bawah lindungan-Nya.

Selamat melahirkan juga :)

tun begia said...

sungguh meriah uooolss,

salamm norma,

Pak Man laksam said...

Meriah sungguh......