Sunday, August 23, 2009

MARI BERPANTUN...

Papan beluti selak di tangga
Buat pijakan di anjung rumah
Selesailah sudah puasa ke-dua
Asam rebus tenggiri jadi juadah

Kalau roboh kota Melaka
Papan di Jawa hamba dirikan
Kempunan sesangat buah melaka
Pencuci mulut yang kami sediakan

11 comments:

Edira Azreen Mustapha said...

Lama Dok Tunggu Duduk Tercongok,
Sampai Kaki Terketaq-ketaq;
Kecuq Ayaq Liuq Adik Tengok,
Bila Pulak Si Akak Nak Antaq.

nj said...

Dira...
Ribut pasir sampai tersedak
Kurma rotub enak rasanya
Ntah idup ntah kan tidak
Lama sungguh tak dengar berita

Bulan Ramadhan bulan mulia
Enak menjamu ikut selera
Kalau sungguh bagai dikata
Pilih yg mana maklumkan hamba

Fetty said...

hajat di hati nak makan sekaya
ku cari tak jumpa, ku ganti karipap
dah lama dah dok kat sana
dah belajar ke belum masakan Arab?


wah..wah..wah berpantun pulak hari ni.. tak penah2 aku buat haa. Enjoy ye kak Norma

nj said...

Fety...
alamak....lum lagi lah. susah nak cari mek Arab yang boleh ajar le... InsyaAllah sebelum balik tahun depan...takut nanti ada org tuntut!!!
Selamat Berpuasa Fety!

<< s| tED| >> said...

ceh! nak kena berpantun ke? malu betul nak mengaku org melaka tapi tak tahu berpantun... ekekeke

nya myra said...

2 3 kuching berlari ..
salah se-ekor melompat-lompat ..
terliur nyer nya smpai gigit jari ..
buah melaka tuh bila lah ibu nk wat ..

♥♥♥ said...

yuhuuu~ dpt resepi. ni yea puan. shinosuki@gmail.com. thanx puan ;)

nj said...

sitedi...

Embun pagi tepi perigi
Boleh belajar pantun nanti...

nYa...

Kenapalah nYa sampai gigit jari
Habis pulak jari nYa nanti...

sufy...
kalau resepi sudah ditangan
kenalah rajin buat-buatkan...

.fatin nabila. said...

wahh, pantun puan! :))
sedap la, sy xsbr nk balik umah ujung minggu ni, berpuasa dgn family.
boleh dapat mkn lauk sedap2.
kt umh sewa sendiri, hehe. puan pon tau2 kan lauk yg dimasak.
keringg je sume.

eiyda said...

Salam ramadhan kak norma...
ewahh siap berpantun lak yer..lama eiyda tak jenguk ke sini seronok pula bila membaca pantun2 kak norma ni..eiyda nak balas pantun takde idea lg ni..hehehe..

Selamat berpuasa, bersahur dan berbuka kak norma yer..;)

nj said...

fatin...
telur goreng ngan budu pun sodapppp!!

eiyda...
selamat berpuasa utk awak juga. Mana cerita cuti2 Malaysianya?