Friday, June 26, 2009

GOOD TIMES EVER SPENT...

Alhamdulillah, kami sekeluarga akhirnya berpeluang untuk berjalan-jalan hujung minggu setelah hampir 4 minggu tidak ke mana-mana sebab anak anak exam dan kesihatan yang tidak mengizinkan.
Destinasinya hanyala ke KHOBAR tu. Walaupun sudah beberapa kali ke sana tapi seingat Norma tak ada lagi cerita detail pasal KHOBAR ni.
InsyaAllah entri kali ini nak cerita berkenaan tempat-tempat yang boleh dikunjungi di KHOBAR ni.
Cuaca kat luar 44 darjah Celsius...panas tu, tapi demi melepaskan 'geram'...kami keluar juga..

Ni di sepanjang main road kat Khobar...perasan tak papan tanda hijau KRISPY KREME doughnuts tu...kalau sesapa nak rasa the BEST doughnut ever on this earth...should go and try...kalah semua jenama termasuk Big Apple sekalipun...wonder if Malaysia has got one??
One of the bazaars along the main road...
Kami melalui sepanjang jalan ini di Corniche (persisiran pantai di Khobar)
..ada Burger King
Mc Donalds and Dagen..
Starbucks..Pizza HutBoha Bahama...tak pernah masuk kat sini...Kudu...another fast food hut..Wonder what is in this center?? Selalu lalu tak pernah singgah...tapi ada big Sport Store dalam ni...Yang istimewa sekali, bila Haswadi nak belanja makan di MALAYSIAN KITCHEN. Pada rakyat Malaysia di Jubail ni mungkin dah biasa dengar dan kunjungi restoran istimewa ini, tapi pada Norma yang dah lebih 4 bulan di sini, inilah kali pertama menjejakkan kaki ke sini....terima kasih pada Haswadi sebab AKHIRNYA!!!! membawa kami sekeluarga ke sini.
Di pintu masuk MK
The ambiance of the restaurant
Teringat kat replika rumah Melaka yang Pok Teh kat Tangga Batu tu buat...masih ada kat depan rumah dia...Ni dia cover page Menu MK...Antara menu hidangan di MK...ada harga sekali kat situ.. Small/Medium/Large...
Alahai...menunggu hidangan ye...tapi sekejap je dah sampai...tak lama menunggu pun...
Dah sampai pun minuman...
Ni yang nak sangat waktu panas terik sekarang ni...the ABC...sabar gok Luthfil!
Kuey Teow Cantonese..for ummi...
Tom Yum Malaysian Style for the table...boleh tahan juga...
Nasi Goreng Ayam for Luthfil...tak pandang orang dah bila makan ye...

Haikal dengan nasi putih, ayam goreng dan sirap bandung...nyum nyum nyum!
Nadhrah is serving abah the Tom Yum...abah makan Nasi Pattaya dan Nadhrah Nasi Goreng Cina...sedap nasi goreng di MK ni...siapa tak pernah makan lagi kena cuba...
Luthfil dah tersandar kat tiang...tak leh jalan...kenyaaaang kata dia...Alhamdulillah
Alhamdulillah...ummi dan anak-anak selepas menjamu selera. Sempat juga terjumpa dengan 2 buah keluarga Malaysian dari Jubail...keluarga Encik Nik dan Encik Bob...geng di SipChem...ramah betul kedua-dua isteri mereka (maaf ye dik nun...kak norma kau ni dah kenyang makan dah tak ingat nama awak berdua...tapi InsyaAllah boleh ingat rupa kalian)...terima kasihlah sebab melayan blog Purpleheart ni...ala ala jumpa peminat pulak rasanya...tapi sayang tak sempat snap gambar sebab sibuk bersembang kita kan..lain kali kita ambil gambar bersama ye...jemputla datang ke rumah...kita boleh sembang lagi...Sebelum meninggalkan MK...ambil gambar kat luar...InsyaAllah nak datang lagi dan cuba menu yang lain pulak...sekali sekala kan abah...terima kasih abah!!!

Demikian lah jaluran cerita aktiviti kami sekeluarga hujung minggu lalu. Sebelum pulang ke Jubail sempat gak singgah di Jarir Bookstore dan grabbed 3 novels.

One by Khaleed Hosseni, one by Nafisa Haji and another by Hugh Miles...semuanya cerita berkisar life at Middle East, cultures and traditions, controversy and dignity...aduhh dahsyat bunyinya..can't wait to turn the pages...bersemangat nak baca during summer school break ni. Sebab masa untuk menggosok baju sekolah anak-anak sudah boleh diisi dengan membaca ... InsyaAllah.

Kalau dah layan buku...takut terabai pulak blog Purpleheart ni...InsyaAllah Norma cuba seimbangkan masa masa yang ada nanti...

6 comments:

Unknown said...

salam nj...baru jugak ye kamu kat sana..tentu perasaan rindu masih menebal dengan keluarga di malaysia..

tak apalah berkorban untuk keluarga..kamu cuti tanpa gaji ke?dan berapa lagi kena duduk sana?

sorrylah kepohci sikit?

nj said...

kak ina...
waalaikumussalam wbt.
Rindu hdiup di tanahair sendiri, kak ina...InsyaAllah takat ni UiTM masih benarkan Cuti Tanpa Gaji (CTG) pada staf, Norma ambil 3 tahun maksimum, nak duduk sini tak tahu lagi lama mana...3, 5 atau 10 thn...alahai.

:: Leeza Joe :: said...

amboiii sakan
kan best makan kt MK tu
kami ni dah tebiat every weekend mesti p 'melabur" kt MK...jo tu asyik2 padprik sutun...nnt kka norma leh try sup ekor..perghhh...terangkat nooo...eheh...manenyer gmbr Tahoe tu..share2 la...hihi..;)

nj said...

leeza..
InsyaAllah nak visit MK setiap kali gi Khobar...nak rasa semua menu...hhehehe
Sup ekor ye...

tulipurple said...

lupe nak tggl jejak aritu..krispy kreme tu ada dah kat KL,BTS..tp tak dan nk mencuba lg..tp review mmg seme org puji.

nj said...

TP...
terima kasih sebab singgah sini. Kena gi cuba KK tu...kalau penggemar donut...akan jumpa jawapannya kat situ...
Have a nice day!